baner

PUM

Serwis Instalacyjno – Budowlany

Produkty, Usługi, Pomysły


Włazy i kraty kanałowe z żeliwa sferoidalnego

Przeznaczenie

krataWłazy i kraty z żeliwa sferoidalnego przeznaczone są do stosowania w nawierzchniach komunikacyjnych dla ruchu pieszego i kołowego. Produkty te idealnie nadają się do stosowania w miejscach wymagających częstych inspekcji sieci kanalizacyjnych oraz narażonych na ciężki i intensywny ruch pojazdów samochodowych.

Budowa

Włazy i kraty wykonane są z żeliwa sferoidalnego GGG wg ISO 1083. Dzięki zastosowaniu w żeliwie cząsteczek grafitu w postaci kulkowej, gwarantowana jest odporność tego materiału na obciążenia mechaniczne. Wszystkie elementy włazów i krat: pokrywy, kraty pokrywowe oraz ramy wykonane są z żeliwa sferoidalnego. Elementy te wyposażone są dodatkowo w zawiasy i zatrzaski a także w pierścienie uszczelniające z polietylenu i elastomeru.

Zasada działania

Włazy i kraty występują w następujących klasach obciążenia: B 125, C 250, D 400 i E 600. Kraty przystosowane są do posadowienia na wpustach i studniach o wszystkich spotykanych wymiarach. Włazy występują w dwóch średnicach: DN 600 i DN 800. Włazy i kraty z żeliwa sferoidalnego gwarantują prosty montaż oraz łatwy i szybki dostęp do sieci kanalizacyjnych. Dzięki znakomitym właściwościom żeliwa sferoidalnego, włazy i kraty gwarantują trwałość i niezawodność w długim okresie czasu.

Tabela klas uzbrojenia i zastosowania

1. Grupa A 15 – Drogi używane wyłącznie przez pieszych i rowerzystów
2. B 125 – Chodniki, trotuary, pasaże dla pieszych, parkingi dla samochodów osobowych, parkingi wielokondygnacyjne.
3. C 250 – Miejsca wzdłuż krawędzi dróg oraz chodników, które mierząc od krawężnika zachodzą max. 0,5 m na drogę i 0,2 m na chodnik.
4. D 400 – Jezdnie i drogi ruchu kołowego w tym również dla ruchu pieszego, pobocza i miejsca parkowania wszelkiego typu pojazdów drogowych.
5. E 600 – Strefy ruchu kołowego narażone na wysokie obciążenia np.: doki, strefy portowe, lotniska, drogi w zakładach przemysłowych itp.
6. F 900 – Strefy ruchu kołowego narażone na szczególnie wysokie obciążenia np. pasy startowe dla samolotów.


Opublikowano

w

Tagi: