Serwis Instalacyjno - Budowlany PUM
  • Strona główna
  • Instalacja wewnętrzna
  • Instalacja zewnętrzna
  • Wiedza
  • Produkty
  • Galeria
  • Mapa serwisu
  • Kontakt
Serwis Instalacyjno - Budowlany PUM

PUM

Produkty, Usługi, Pomysły
Serwis Instalacyjno - Budowlany
Menu

Włazy i kraty kanałowe z żeliwa sferoidalnego

by admin



Przeznaczenie

krataWłazy i kraty z żeliwa sferoidalnego przeznaczone są do stosowania w nawierzchniach komunikacyjnych dla ruchu pieszego i kołowego. Produkty te idealnie nadają się do stosowania w miejscach wymagających częstych inspekcji sieci kanalizacyjnych oraz narażonych na ciężki i intensywny ruch pojazdów samochodowych.

Budowa

Włazy i kraty wykonane są z żeliwa sferoidalnego GGG wg ISO 1083. Dzięki zastosowaniu w żeliwie cząsteczek grafitu w postaci kulkowej, gwarantowana jest odporność tego materiału na obciążenia mechaniczne. Wszystkie elementy włazów i krat: pokrywy, kraty pokrywowe oraz ramy wykonane są z żeliwa sferoidalnego. Elementy te wyposażone są dodatkowo w zawiasy i zatrzaski a także w pierścienie uszczelniające z polietylenu i elastomeru.

Zasada działania

Włazy i kraty występują w następujących klasach obciążenia: B 125, C 250, D 400 i E 600. Kraty przystosowane są do posadowienia na wpustach i studniach o wszystkich spotykanych wymiarach. Włazy występują w dwóch średnicach: DN 600 i DN 800. Włazy i kraty z żeliwa sferoidalnego gwarantują prosty montaż oraz łatwy i szybki dostęp do sieci kanalizacyjnych. Dzięki znakomitym właściwościom żeliwa sferoidalnego, włazy i kraty gwarantują trwałość i niezawodność w długim okresie czasu.

Tabela klas uzbrojenia i zastosowania

1. Grupa A 15 – Drogi używane wyłącznie przez pieszych i rowerzystów
2. B 125 – Chodniki, trotuary, pasaże dla pieszych, parkingi dla samochodów osobowych, parkingi wielokondygnacyjne.
3. C 250 – Miejsca wzdłuż krawędzi dróg oraz chodników, które mierząc od krawężnika zachodzą max. 0,5 m na drogę i 0,2 m na chodnik.
4. D 400 – Jezdnie i drogi ruchu kołowego w tym również dla ruchu pieszego, pobocza i miejsca parkowania wszelkiego typu pojazdów drogowych.
5. E 600 – Strefy ruchu kołowego narażone na wysokie obciążenia np.: doki, strefy portowe, lotniska, drogi w zakładach przemysłowych itp.
6. F 900 – Strefy ruchu kołowego narażone na szczególnie wysokie obciążenia np. pasy startowe dla samolotów.

Podobne artykuły:

  • Kowalstwo artystyczne - gdzie się przydaje?
    Kowalstwo artystyczne - gdzie się przydaje?
  • Oczyszczalnie ścieków PURATOX
    Oczyszczalnie ścieków PURATOX
  • Środki chemiczne dla myjni samochodowych
    Środki chemiczne dla myjni samochodowych
  • Pierścienie kompensacyjne BC
    Pierścienie kompensacyjne BC
Posted in: Instalacja zewnętrzna Tagged: drogi

Ostatnie wpisy

  • Kiedy i dlaczego warto wynająć podnośnik teleskopowy?
  • Czy warto zbudować dom z prefabrykatów?
  • Zabezpieczenia pomostów roboczych i rusztowań
  • Czy elewacyjne płytki klinkierowe wymagają impregnacji?
  • Jaki domek narzędziowy wybrać?
  • Jakie jest zastosowanie falownika w fotowoltaice
  • Inwestycje budowlane wciąż wymagają uzyskania wielu dokumentów
  • Akcesoria do okien VELUX
  • Nowoczesne obrazy na ścianę na prezent: jakie wybrać?
  • Jak odnowić meble korzystając z okleiny?

Tagi

aranżacje armatura bezpieczeństwo budownictwo chemia dach dom drewno drogi drzwi ekologia elewacja farby garaż hale instalacja c.o. instalacja wodna instalacje elektryczne izolacja kanalizacja klimatyzacja kominek kotły maszyny materiały mała architektura mieszkania narzędzia ogrodzenia ogrzewanie okna oświetlenie podłogi prefabrykaty projekty remont rynek nieruchomości schody sprzęt sypialnia technologie tereny zielone wentylacja wodociągi wystrój

Copyright © 2022 Serwis Instalacyjno - Budowlany PUM.

Powered by WordPress