baner

PUM

Serwis Instalacyjno – Budowlany

Produkty, Usługi, Pomysły


Wybieramy bramę – czyli co kupić?

Wybieramy bramę – czyli co kupić by nie przepłacić i cieszyć się bezawaryjnym użytkowaniem przez długie lata. W tym celu musimy sobie odpowiedzieć na kilka pytań.

Jakie będzie przeznaczenie bramy?

  • bramy roletoweużytek prywatny
  • obiekt publiczny / przemysłowy (należy przestrzegać przepisów dotyczących tego typu obiektów) / garaż zbiorczy

Ilość cykli otwierania i zamykania?

Jest to bardzo istotna informacje, jeżeli chcemy by brama pracowała długo i bezawaryjnie. Bramy uchylne, sekcyjne, segmentowe wyposażone są w sprężyny, które mają określoną żywotność. Tak więc brama może być wyposażona w sprężyny, których wytrzymałość określona jest na 10.000, 30.000 a nawet 100.000 cykli otwierania i zamykania bramy.

Jaki typ bramy wybrać?

Mamy tutaj bardzo duże możliwości. Jednak niektóre z nich mogą zostać wykluczone z uwagi na możliwość montażu. Nie zamontujemy bramy segmentowej nie mając możliwości przymocowania prowadnic poziomych do sufitu, a brama skrzydłowa musi posiadać wolną przestrzeń podczas pracy skrzydła. Niektóre będziemy musieli zamówić z prowadzeniem niestandardowym. Typ bramy ma bardzo duży wpływ na cenę. Doradzam, aby przy wyborze typu bramy, skonsultować się bezpośrednio z firmą montującą, która najczęściej nieodpłatnie dokonuje pomiaru i doradza jaki produkt wybrać. Poniżej podajemy podstawowe typy bram garażowych oraz posesyjnych (ogrodzeniowych).

Brama otwierana ręcznie czy automatycznie?

Warto zdecydować o tym przy zakupie bramy. Jeżeli wybierzemy bramę z napędem automatycznym możemy zrezygnować z zamka, wkładki oraz rygla zabezpieczającego. Czasami producenci bram oferują „bramę z napędem”. Cena takiego zestawu jest z reguły niższa, niż jak byśmy mieli kupić bramę i oddzielnie napęd.

Jak ma wyglądać?

Niestety na to pytanie powinniśmy odpowiedzieć sobie na samym końcu. Jaki kolor, jaki kształt, czy z okienkami okrągłymi czy prostokątnymi?… itd. Do tego pytania mam tylko jedną radę: Drogi kliencie, nie ulegaj emocjom!!! Stare przysłowie mówi: „Nie wszystko złoto, co się świeci.” Pamiętaj o tym.


Opublikowano

w